Skip to main content

Kulturos paso edukacijos

Darni klasė
Kas mokosi Jūsų klasėje? Kas visi šie žmonės? Ar jūs tikrai pažįstate vieni kitus? Gal nepažįstate, bet norite. O gal nenorite pažinti, nes JIE KITOKIE. O ar tikrai – galbūt jūs ir jūsų interesai ar nuomonės ne taip jau ir skiriasi, tik nebuvo progos tai išsiaiškinti. Kviečiame per žaidimus, piešimą, diskusiją geriau pažinti savo bendraklasius, išmokti juos tikrai „išgirsti ir pamatyti”, išdrįsti išsakyti savo ir tuo pačiu gerbti kitų nuomonę, išmokti konstruktyviai bendrauti su tais žmonėmis, su kuriais nori ar nenori, bet mokykloje tenka praleisti nemažą savo gyvenimo dalį. Edukaciją ves ilgametę darbo su paaugliais turintys edukatoriai, savo veikloje taikantys interaktyvias edukacines priemones ir metodus, mokymosi iš patirties principą.

Dalyviams su individualiais poreikiais

Paslaugos pritaikymas asmenims su judėjimo negalia
Takas nuo transporto priemonių stovėjimo zonos iki pastato yra be kliūčių, yra galimybė privažiuoti prie pat įėjimo. Išlaipinimo vieta erdvejo, vidinio kiemo dalyje, danga kieta, grįsta trinkelėmis, durys pakankamo pločio, visas takas iki salės, kurioje vykdoma veikla be bortelių ar laiptų. Salė lygiomis grindimis, erdvi, pakankamai vietos manevruoti. Gretimoje patalpoje yra žmonėms su negalia pritaikytas tualetas. Edukaciją vykdanti komanda dirbant su socialinio centro klientais, taip pat organizuojant vaikų ir jaunuolių edukacijas yra sukaupusi patirties su asmenimis turinčiais judėjimo individualių poreikių.

Paslaugos pritaikymas asmenims su intelekto sutrikimu / psichosocialine negalia
Edukacijos vykdymui naudojama „Mobile school” lenta ir panelės su piešiniais, simboliais, taip pat yra galimybė pasitarus su mokytojais uždėti papildomų liečiamų, sukamų panelių, kurios galėtų vizualizuoti užduočių pateikimą. Edukacija vyks didžiojoje salėje, kurioje bus tik edukacijai reikalingi daiktai. Salė turi priėjimą į mažesnes patalpas ir uždarą sodelį, kur iškilus sunkumams galima būtų mokiniui atsitraukti, nusiraminti, taip pat turime galimybę jį/ją užimti žaidimais ir žaislais. Edukacijos metu informacija pateikiama trumpais sakiniais, lengvai suprantama kalba, papildant ją paveikslėliais ir simboliais, programa sudėliota taip, kad veiklos pobūdis kinta kas 15-20 min, dirbama dviem grupėmis paraleliai, kiekviena grupė su vienu edukatoriumi. Visų edukacijos veiklų metu galima judėti ir klausytis vaikštant. Edukatoriai (jaunimo ir socialiniai darbuotojai) dirbdami socialiniame centre dažnai susiduria su vaikais ir jaunimu, turinčiu ne tik mokymosi sunkumų, bet ir patiriančiu psichosocialinius iššūkius, todėl nuolatos dalyvauja mokymuose ir supervizijose šiomis temomis. Dėl savo ilgametės patirties neformalaus ugdymo ir socialinių paslaugų lauke Pal. Jurgio Matulaičio socialinio centro darbuotojai yra kompetentingi dirbti su mokiniais su intekekto sutrikimais ar psichologine negalia.

Kompetencijos, kurios bus stiprinamos ir/ar ugdomos edukacijos metu

  • Kritinio mąstymo
  • Kultūrinė (kultūrinis sąmoningumas, kultūrinė raiška)
  • Kūrybiškumo
  • Pažinimo kompetencija
  • Komunikavimo kompetencija
  • Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija

Ką mes veikiame?

  • Organizuojame grupinius užsiėmimus vaikams, kurių metu lavinami socialiniai, bendravimo, problemų sprendimo, emocijų priėmimo, reiškimo įgūdžiai.
  • Padedama vaikams organizuotis mokymosi procesą.
  • Stipriname bei mokomės buities ir higienos įgūdžių.
  • Supažindiname vaikus su skirtingais laisvalaikio praleidimo būdais.
  • Mokomės būti bei veikti grupėje.
  • Atostogų metu organizuojame stovyklas, išvykas bei žygius.
  • Siūlome vaikams individualią, poreikius atliepiančią pagalbą (pvz., individualūs susitikimai su socialiniu darbuotoju, psichologo konsultacijos, laiko praleidimas su savanoriu ir pan.).

Mums svarbu:

  • Mūsų veikla grindžiama krikščioniško socialinio mokymo filosofija;
  • Tikime ir siekiame, kad pagalba vaikui ir šeimai būtų teikiama atsižvelgiant į individualius poreikius;
  • Palaikome ir skatiname vaiko tėvus/globėjus prisiimti atsakomybę už vaiko auklėjimą. Vaiką ir jo šeimą įtraukiame į jiems teikiamos pagalbos organizavimą ir sprendimų priėmimą;
  • Savo veikloje naudojame TBRI (Pasitikėjimu grįstų santykių intervencija) metodą, atliepdami kompleksinius pažeidžiamų vaikų poreikius. Šis metodo pagalba kuriame įgalinantį santykį su vaiku, mokome vaiką prisiimti atsakomybę už savo elgesį, keisti požiūrį bei mokytis naujų veikimo būdų.
Skip to content